CORRESPONSALS D'INCLUSIÓ. TREQUEM BARRERES DE COMUNICACIÓ
Al mòdul professional de dinàmica de grups, hem volgut col·laborar en que el nostre centre sigui un referent de trencar barreres d'accés, participació i/o aprenentatge, així que hem iniciat el següent projecte:
Analitzem els sistemes alternatius i augmentatius de la comunicació amb.
A la comunicació humana, sempre existeixen barreres que ens dificulten l'enteniment o recepció del missatge, i un d'aquest problema, és que ens puguem entendre en el mateix idioma.
Com que hi tenim molta diversitat de llengües al centre, hem volgut traure-li rendiment a aquesta fortalesa i fer aquest, un espai d'inclusió real.
Així que a l'edifici hi hauran uns pictogrames amb la descripció en totes i cadascuna de les llengües que tenim al centre educatiu i i d'aquesta manera tota persona que formi part del centre (de nova incorporació o amb molta trajectòria escolar al nostre institut) pot :
-Si la persona és de nova incorporació, li resultarà més fàcil moure i aprendre com es diuen les diferents parts de l'institut al català i resta d'idiomes.
-si la persona ja te trajectòria al centre, podrà aprendre com es diuen aquestes parts de l'institut en altres llengües.
Parts:
1. Treballem els contingut curricular a classe i ens familiaritzem amb els pictogrames amb la pàgina web de : Pictotraductor i ARASAAC.
2.Necessitem donar difusió i penjar el pictograma a la part de l'institut que li correspongui, amb un espai en blanc perquè qualsevol persona pugui escriure, com es diu aquella part al seu idioma.
3.Recollida dels pictogrames, passem a net indicant la bandera representativa de cada país d'on prové aquesta llengua i finalment els pengem per centre .
Recerca :Amb aquest treball, ens ha permès analitzar les diferents modalitats esportives i la seva adaptació, atenent a persones que pateixin qualsevol tipus de discapacitat.
Pràctica:
Com que també desenvolupem un projecte de "PATIS VIUS, INCLUSIUS I COEDUCATIUS", algunes de les activitats que es plantegen per dinamitzar els patis, van encaminades a posar en pràctica aquests esports adaptats amb l'alumnat de l'ESO. On per tancar l'activitat sempre es fa un procés de reflexió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada