dijous, 5 de maig del 2022

CORRESPONSALS D'INCLUSIÓ. TREQUEM BARRERES DE COMUNICACIÓ

 Al mòdul professional de dinàmica de grups, hem volgut col·laborar en que el nostre centre sigui un referent de trencar barreres d'accés, participació i/o aprenentatge, així que hem iniciat el següent projecte:


Analitzem els sistemes alternatius i augmentatius de la comunicació amb.

PICTOGRAMES

Descripció: Accés al material
A la comunicació humana, sempre existeixen barreres que ens dificulten l'enteniment o recepció del missatge, i un d'aquest problema, és que ens puguem entendre en el mateix idioma.
Com que hi tenim molta diversitat de llengües al centre, hem volgut traure-li rendiment a aquesta fortalesa i fer aquest, un espai d'inclusió real.

Així que a l'edifici hi hauran uns pictogrames amb la descripció en totes i cadascuna de les llengües que tenim al centre educatiu i i d'aquesta manera tota persona que formi part del centre (de nova incorporació o amb molta trajectòria escolar al nostre institut) pot : 
-Si la persona és de nova incorporació, li resultarà més fàcil moure i aprendre com es diuen les diferents parts de l'institut al català i resta d'idiomes.
-si la persona ja te trajectòria al centre, podrà aprendre com es diuen aquestes parts de l'institut en altres llengües. 

Parts:
1. Treballem els contingut curricular a classe i ens familiaritzem amb els pictogrames amb la pàgina web de : Pictotraductor i ARASAAC.
2.Necessitem donar difusió i penjar el pictograma a la part de l'institut que li correspongui, amb un espai en blanc perquè qualsevol persona pugui escriure, com es diu aquella part al seu idioma.
3.Recollida dels pictogrames, passem a net indicant la bandera representativa de cada país d'on prové aquesta llengua i finalment els pengem per centre .



Alguns dels resultats finals:










LLENGUA DE SIGNES

ENLLAÇ AL DOCUMENT DE TREBALL


ESPORT ADAPTAT

Desenvolupament:

Aquesta activitat te dues parts:

Recerca :Amb aquest treball, ens ha permès analitzar les diferents modalitats esportives i la seva adaptació, atenent a persones que pateixin qualsevol tipus de discapacitat.

Pràctica:

Com que també desenvolupem un projecte de "PATIS VIUS, INCLUSIUS I COEDUCATIUS", algunes de les activitats que es plantegen per dinamitzar els patis, van encaminades a posar en pràctica aquests esports adaptats amb l'alumnat de l'ESO. On per tancar l'activitat sempre es fa un procés de reflexió.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada